Η τελευταία ανακαίνισή του εντυπωσιακού κτιρίου επι της Πατησίων πραγματοποιήθηκε με υποδειγματικό τρόπο από τον αρχιτέκτονα Θανάση Κυρατσού, ο οποίος επανέφερε το μέγαρο, που είχε υποστεί και εκτεταμένες φθορές στην αρχική μορφή του. Το Μέγαρο Υπατία αναγεννήθηκε με τις αλλαγές να γίνονται με άξονα την ιστορία και του κτιρίου και την εξέλιξη του μέσα στα χρόνια. Νέα προσθήκη, το άγαλμα της Υπατίας στην είσοδο, από ιταλό γλύπτη του 17ου αιώνα, το οποίο αποκτήθηκε ύστερα από μεγάλη προσπάθεια. Σε αυτό το άγαλμα οφείλει το κτίριο και το όνομα του.
Η ιστορία του μεγάρου ξεκινάει στις αρχές του προηγούμενου αιώνα. Ο αρχιτέκτων Αλέξανδρος Νικολούδης, επηρεασμένος από τις αρχές της Beaux-Arts, κλήθηκε να δημιουργήσει μια κατοικία για τον πλούσιο κεφαλλονίτη επιχειρηματία Γεράσιμο Λιβιεράτο. Γι' αυτό και το αρχικό όνομα του κτιρίου είναι Μέγαρο Λιβιεράτου. Το 1909, ο Αλέξανδρος Νικολούδης ολοκλήρωσε την ωδή του στο γαλλικό νεομπαρόκ και το αποτέλεσμα ήταν ένα μοναδικό κτίριο συνολικής επιφάνειας 1.240 τ.μ., σε τρία διαφορετικά επίπεδα. Μια εντελώς νέα πρόταση, διαφορετική από την τυπολογία των αστικών κατοικιών της εποχής που ήταν προσανατολισμένες στο νεοκλασικό, αθηναϊκό στυλ. Με τα χαρακτηριστκά σχήματα της αρ νουβό, το Μέγαρο Λιβιεράτου έγινε ένα χαρακτηριστικό τοπόσημο του αστικού βουλεβάρτου της Πατησίων.
Στο εσωτερικό του κτιρίου, οι πιο κοινωνικοί χώροι έχουν τοποθετηθεί στο ισόγειο, οι ιδιωτικοί στον όροφο και οι χώροι του προσωπικού στο ημιυπόγειο. Μπαίνοντας από την επιβλητική είσοδο στην οδό Ηπείρου ο επισκέπτης συναντά το σαλόνι, το καθιστικό και στη συνέχεια την τραπεζαρία, που πλαισιώνεται από τις εντυπωσιακές τοιχογραφίες με τα γραμμικά σύμβολα, οι οποίες, μάλιστα, αποκαταστάθηκαν πρόσφατα. Το γραφείο και η βιβλιοθήκη δεσπόζουν επίσης στο ισόγειο, όπως και το καπνιστήριο –επίσης με τοιχογραφίες –που έχει τις ρίζες του στις αγγλικές λέσχες και είναι το "αρχαιότερο" της Αθήνας. Ανεβαίνοντας τη σκάλα που οδηγεί στην αίθουσα μπιλιάρδου, το βλέμμα στέκεται στο εντυπωσιακό βιτρό. Ο όροφος αυτός φιλοξενεί τα υπνοδωμάτια, με εκείνο της οικοδέσποινας να ξεχωρίζει καθώς είναι το μεγαλύτερο και πιο περίτεχνα διακοσμημένο.
Σήμερα πλέον το εξαιρετικό αυτό κτίριο, ένα από τα ελάχιστα νεο-μπαρόκ δείγματα στην Αθήνα έχει ανακτήσει και πάλι την αίγλη του. Είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά τοπόσημα της Πατησίων.