Past & Present

Σε ουδέτερους, αυστηρούς χώρους, το σύγχρονο design συνυπάρχει με στοιχεία της βικτοριανής αρχιτεκτονικής σε μια διώροφη κατοικία στη Μελβούρνη, την οποία ανακαίνισε το Flack Studio.  

Σε ουδέτερους, αυστηρούς χώρους, το σύγχρονο design συνυπάρχει με στοιχεία της βικτοριανής αρχιτεκτονικής σε μια διώροφη κατοικία στη Μελβούρνη, την οποία ανακαίνισε το Flack Studio.

Η βικτοριανή κατοικία βρίσκεται στην ανατολική Μελβούρνη και διηγείται την ιστορία 100 χρόνων αρχιτεκτονικής. Η πρώτη ανακαίνισή της έγινε στο τέλος της δεκαετίας του '90 προετοιμάζοντας το έδαφος για τη σημερινή δημιουργική δουλειά του αρχιτέκτονα David Flack και του Flack Studio. Πρωταρχικό μέλημα του αρχιτεκτονικού γραφείου ήταν να καλυφθούν οι ανάγκες των ενοίκων του σπιτιού: δύο νέοι δικηγόροι με πολυάσχολη καθημερινότητα και διάθεση για cocooning τα σαββατοκύριακα. Κρίθηκε, λοιπόν, απαραίτητο να υπάρχει ισορροπία ανάμεσα στους κοινόχρηστους χώρους συνάντησης και διασκέδασης της οικογένειας και ενός χώρου όπου θα μπορεί κανείς να διαβάσει ένα βιβλίο, να πιει ένα ποτήρι κρασί και να χαλαρώσει μπροστά στο τζάκι – και αυτό έγινε. Το στυλ της κατοικίας είναι σύγχρονο –κάτι που χαρακτηρίζει τις δουλειές του Flack Studio– με υπαινιγμούς στο παρελθόν. Το πρόσφατο ταξίδι του David Flack στη Σεούλ και το Τόκιο σε συνδυασμό με την αρχιτεκτονική των αγαπημένων του, Vincent Van Duysen και Joseph Dirand, έδωσαν την έμπνευση για τη διαμόρφωση της αισθητικής του χώρου.

Στον όροφο, το παιδικό δωμάτιο προσφέρει από νωρίς στο νέο μέλος της οικογένειας εξοικείωση με το design. Το φωτιστικό οροφής «Four Shapes» της Anna Charlesworth δημιουργεί φωτεινά σχέδια στους τοίχους, που είναι βαμμένοι σε απαλό γκρι, ενώ οι μεταλλικές, μαύρες ράγες της κουρτίνας δίνουν έμφαση στην κυριαρχία του λευκού ξύλου δρυός. Μια λευκή σκάλα ακουμπισμένη πάνω στη λευκή ντουλάπα δίνει την ψευδαίσθηση της τρισδιάστατης γραφιστικής λεπτομέρειας. «Όταν σχεδιάζω, πάντα ξεκινάω με τη λεπτομέρεια. Στο συγκεκριμένο project οι λεπτομέρειες είναι όπως τα λογοπαίγνια. Ένα απλό ξύλινο πλαίσιο μπορεί να λειτουργεί ως λαβή και ταυτόχρονα να δίνει όμορφες φωτοσκιάσεις», επισημαίνει ο αρχιτέκτονας.

Στην κρεβατοκάμαρα του ζευγαριού η αισθητική είναι επίσης μινιμαλιστική όσον αφορά τα χρώματα και τα υλικά. «Αγαπώ τους ουδέτερους χώρους και πιστεύω ότι κάθε project πρέπει να έχει αυστηρά στοιχεία. Επειδή το σπίτι είναι σκοτεινό απέφυγα την εκτεταμένη χρήση των σκούρων αποχρώσεων και προτίμησα τις ανταύγειες του χαλκού και του μαύρου σιδήρου, όπως φαίνεται σε όλο το σπίτι και κυρίως στο μπάνιο», λέει ο Davind Flack.

Κατεβαίνοντας στο σαλόνι από τις σκάλες μπαμπού με τη μεταξωτή επικάλυψη, ο χαλκός αποτελεί ένα από τα συνεκτικά στοιχεία των δύο ορόφων. Ο πολυέλαιος «Tube» του Michael Anastassiades εντυπωσιάζει τοποθετημένος πλάι στον καναπέ, στη θέση που συνήθως καταλαμβάνει κάποιο συμβατικό επιδαπέδιο φωτιστικό. Το αρρενωπό look που αγαπά το Flack Studio εκφράζεται με τη διαχρονική καρέκλα «D.153.1» του Gio Ponti για τη Molteni&C, η οποία εδώ έχει βρει το χώρο που της ταιριάζει. Γνώμονας του αρχιτεκτονικού γραφείου ήταν πρωτίστως η άνεση, καθώς δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από ένα στημένο, άβολο χώρο διαβίωσης.

flackstudio.com.au

Φωτογραφίες: Brooke Holm και Marsha Golemac

MissBloom Goes

shopping

Οι Fashion Editors του MissBloom επιλέγουν τα αγαπημένα τους e-shops με ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ για κάθε περίσταση και κάθε στυλ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΑ
Προηγούμενο άρθρο

Retro now

Επόμενο άρθρο

Scandinavian modern

MUST READ