Η Ηρώδου Αττικού είναι από τους λίγους δρόμους του κέντρου που απολαμβάνουν την ησυχία και την ηρεμία ενός προαστίου. Οι πολυκατοικίες κατά μήκος της έχουν προνομιακή θέα στον Εθνικό Κήπο και την ατμόσφαιρα μιας προστατευμένης πολυτέλειας. Σε μια τέτοια πολυκατοικία βρίσκεται το συγκεκριμένο διαμέρισμα. Κατασκευάστηκε τη δεκαετία του ’50, στο μεγαλοαστικό στυλ της εποχής, και ο αρχιτέκτονας Τάσος Ζέππος του γραφείου zege Αrchitects πραγματοποίησε τη μελέτη για την ανακαίνισή του με σεβασμό στην αρχική δομή και τα υπάρχοντα μορφολογικά στοιχεία. Το interior design έγινε με γνώμονα την εναρμόνιση της συλλογής έργων σύγχρονης τέχνης σε ένα χώρο που λειτουργεί ως ένας αυστηρός ασπρόμαυρος καμβάς και στόχο τη διαμόρφωση μιας λειτουργικής, άνετης και σύγχρονης κατοικίας για ένα νέο επιχειρηματία.
Οι λευκές γυαλιστερές μπουαζερί στους τοίχους και τα λευκά γύψινα στις οροφές κοσμούν διακριτικά την περίμετρο του διαμερίσματος και έρχονται σε αντίθεση με το ολόμαυρο δρύινο δάπεδο που κυριαρχεί στο χώρο – χρωματικές επιλογές που παραπέμπουν σε γκαλερί ευρωπαϊκής μητρόπολης, χωρίς να ανατρέπουν την πραγματική κλίμακα της κατοικίας. Το μόνο δωμάτιο που διαφοροποιείται χρωματικά είναι η τραπεζαρία, για την οποία επιλέχτηκε ένα σκούρο καφέ –σχεδόν μαύρο–, προκειμένου να αποδοθεί μια πιο θεατρική ατμόσφαιρα ενός box ενταγμένου με σαφήνεια στο χώρο που το περιβάλλει.
"Όλο το project στηρίχτηκε πάνω στη στενή συνεργασία με τον ιδιοκτήτη και την οικογένειά του, οι οποίοι είναι λάτρεις αλλά και πραγματικοί γνώστες της σύγχρονης τέχνης και της μουσικής", αναφέρει ο αρχιτέκτονας. Ακόμη και η τοποθέτηση του πιάνου στο χώρο συζητήθηκε και μελετήθηκε επισταμένα, καθώς ο ιδιοκτήτης συνηθίζει να διοργανώνει βραδιές με φίλους όπου παίζει κλασική μουσική. Πρόκειται για ένα πιάνο αντίκα Steinway & Sons, το οποίο αγοράστηκε σε δημοπρασία στο Λονδίνο και βρίσκεται πλάι στο καθιστικό με το τζάκι ώστε να αποτελεί κεντρικό στοιχείο του σπιτιού και να είναι διακριτό από παντού.
Η επιλογή των στοιχείων της επίπλωσης έγινε με τρόπο διπολικό, επισημαίνει ο Τάσος Zέππος. Από τη μία επιλέχθηκαν κομμάτια που χαρακτηρίζονται από ένα σχεδιασμό λιτό, διαχρονικό και ουδέτερο, όπως τα αντικείμενα του Christian Liaigre ή τα έπιπλα που σχεδιάστηκαν sur mesure από τη zege Architects για να πλαισιώνουν διακριτικά τα έργα τέχνης. Από την άλλη, κομμάτια όπως αυτά του Ηervé Van Der Straeten συνομιλούν εύστοχα –μέσω της οργανικής τους φόρμας– με τον pop απόηχο έργων της συλλογής που υπογράφουν κυρίως Kινέζοι καλλιτέχνες, οι Μasibo, Zhang Peng και Chen Man. Ειδικές κατασκευές σε μεγάλες διαστάσεις, όπως τα coffee tables από μάρμαρο Carrara Statuario ξεχωρίζουν με την αυστηρή, δωρική γεωμετρία τους.
Στο χώρο της κύριας κρεβατοκάμαρας με το en-suite βεστιάριο συνεχίζεται η ίδια χρωματική παλέτα. Λευκές μπουαζερί, σκούρες δρύινες επενδύσεις, κουρτίνες σε σκούρο μπλε και αποχρώσεις του μπρούντζου σε υφάσματα και χαλιά δημιουργούν ένα περιβάλλον διακριτικής πολυτέλειας που θυμίζει τη σουίτα ενός παρισινού ξενοδοχείου.
Φωτογραφίες: Βαγγέλης Πατεράκης