Βιομηχανικά έπιπλα από το 1900 και vintage αντικείμενα προκαλούνεκπλήξεις και ανατροπές στο χώρο που στεγάζει την κατοικία και τοστούντιο του συλλέκτη Αλκέτα Πάζη.
Η γειτονιά στα Άνω Πετράλωνα, που γλίτωσε από την ανεξέλεγκτη ανοικοδόμηση τη δεκαετία του '50, κρίθηκε ιδανική από τον συλλέκτη vintage αντικειμένων, Αλκέτα Πάζη, για να εγκαταστήσει την ιδιαίτερη κατοικία και τον εργασιακό χώρο του. To κτίριο, μια μονοκατοικία από την εποχή του μεσοπολέμου, στεγάζει το σπίτι και το studio by appointment που εισάγει την υβριδική αισθητική του vintage και του βιομηχανικού στυλ προτείνοντας ανάλογα έπιπλα και αντικείμενα. Όπως εξηγεί ο επί 15 χρόνια συλλέκτης, υπάρχει μία σαφής διάκριση σ' αυτά τα στυλ. Τα βιομηχανικά αντικείμενα είναι ανώνυμα και προέρχονται από τα εργοστάσια των αρχών του 20ού αιώνα, τότε που η τεχνολογική επανάσταση έδωσε νέα ώθηση στη βιομηχανία. Αντίθετα, τα vintage είναι οι «αντίκες» της σύγχρονης εποχής -που ξεκινά από τη δεκαετία του 40- και σε πολλές περιπτώσεις συνοδεύονται από αναγνωρίσιμες υπογραφές. Ο συνδετικός κρίκος ανάμεσά τους είναι η πατίνα του χρόνου. Γνώστης του design, o κ. Πάζης ταξιδεύει συχνά σε ευρωπαϊκές χώρες -στη Δανία, τη Σουηδία, την Ολλανδία, το Βέλγιο και την Αγγλία- για να αποκτήσει τους θησαυρούς του.
Περισσότερα στη σελίδα ii
Οι έντονες ψυχρές αποχρώσεις στον τοίχο γίνονται ο καμβάς για τηνανάδειξη κομματιών όπως συρταριέρες και βιτρίνες από τυπογραφεία καιφαρμακεία, υδρόγειοι και εκπαιδευτικές αφίσες από σχολεία, είδηενόργανης και lockers από γυμναστήρια. Χαρακτηριστικά, στο καθιστικόκινεί το ενδιαφέρον ένας βατήρας ενόργανης στο ρόλο του coffee table,μπροστά στη lounge εκδοχή του καναπέ σε εκδοχή Chesterfield. Τοφωτιστικό εδάφους από την Πάρμα των '50s με την υπογραφή του PaoloRizzatto και το φωτιστικό οροφής του Verner Panton συμπληρώνονται απόδύο μεταλλικά σύμβολα ενός εργοστασίου σαπωνοποιίας και ένα πορτρέτο πουαγοράστηκε στο Μοναστηράκι. Ο συνδυασμός ανταποκρίνεται στη συλλεκτικήλογική του ιδιοκτήτη, που εστιάζει πρωτίστως στην πρωτοτυπία και έπειταστο όνομα των σχεδιαστών. Η ίδια λογική υπερισχύει και στο υπνοδωμάτιο,όπου το κρεβάτι της Hastens υποστηρίζεται από τα δανέζικα κομοδίνα καιτον πίνακα ζωολογίας. Τα γαλλικά πορτατίφ από τα '60s έρχονται σεδημιουργική αντίθεση με το ελληνικό φωτιστικό οροφής.
Περισσότερα στη σελίδα iii