Ο René Redzepi ήθελε να κάνει μια νέα αρχή. Σε ένα καινούριο κτίριο, με ένα καινούριο μενού βασισμένο στις εποχές. Ήθελε το καινούριο του εστιατόριο πρώτα απ' όλα να ανήκει στον τόπο όπου βρίσκεται, να εκφράζει τη μοναδικότητα του, να μην μπορεί κανείς να το φανταστεί πουθενά αλλού εκτός από την Κοπεγχάγη, να μην κάνει νόημα έξω από την πόλη του. Ταυτόχρονα τα πάντα -υλικά, υφάσματα, έπιπλα, θα έπρεπε να έχουν έναν σαφώς bespoke χαρακτήρα. Το πολύ σημαντικό αυτό έργο κλήθηκε να φέρει σε πέρας το Studio David Thulstrup με έδρα -προφανώς- την Κοπεγχάγη. Όπως λέει ο ίδιος ο Retzepi, αυτό που του τράβηξε το ενδιαφέρον στη δουλειά του David Thulstrup ήταν
η ωμότητα στη ματιά του. Η ικανότητα του να δημιουργεί χώρους ειλικρινείς, με καθαρές γραμμές που φαίνονται καινούριοι και πρωτοποριακοί
Το καινούριο Noma 2.0 έχει βασιστεί ακριβώς σε αυτή την κεντρική ιδέα: στην μοναδικότητα της τοποθεσίας του και την απλότητα του σχεδιασμού. το εστιατόριο βρίσκεται σε ένα συγκρότημα κτιρίων (σαν φάρμα) που υπογράφει το επίσης Δανέζικο αρχιτεκτονικό γραφείο BIG. Όπως λέει ο Thulstrup, στην περίπτωση του Noma 2.0 "τα υλικά είναι η διακόσμηση". Χαρακτηριστικό παράδειγμα το πάτωμα από terrazzo στους χώρους υποδοχής που είναι κατασκευασμένο από μεγάλες ποταμίσιες πέτρες από το διπλανό ποτάμι και οι επενδύσεις από ξύλο βελανιδιάς στην κυρίως αίθουσα φαγητού.
Η όλη αισθητική είναι απόλυτα σκανδιναβική και απόλυτα συμβατή με το γνώριμο ύφος του Noma, πηγαίνοντας ωστόσο ένα βήμα παρακάτω. Δεν θα μπορούσε άλλωστε να είναι αλλιώς, καθώς μιλάμε για ένα εστιατόριο με ιστορία 15 χρόνων που επιπλέον έχει χαρακτηριστεί "καλύτερο του κόσμου" τουλάχιστον 4 φορές. Και όμως καμία διάθεση νοσταλγίας για το προηγούμενο Noma δεν υπάρχει. Η προσπάθεια αυτή τη φορά ήταν να δημιουργηθεί η ατμόσφαιρα ενός αληθινού σκανδιναβικού σπιτιού, γι' αυτό και τα πάντα είναι κατασκευασμένα ειδικά για το Noma 2.0 από τεχνίτες και της ευρύτερης περιοχής.
Στο επόμενο Casaviva magazine που θα κυκλοφορήσει τον Οκτώβριο. ο David Thulstrup μιλάει για τη μοναδική αυτή συνεργασία με τον René Redzepi και για τις ιδιαιτερότητες και τις προκλήσεις που αντιμετώπισε.
Φωτογραφίες: Irina Boersma