Στο πνεύμα του μοντερνισμού

Το απέριττο σπίτι στη Σρι Λάνκα επιβεβαιώνει την αρχιτεκτονική του Tadao Ando: Μινιμαλιστική προσέγγιση, τσιμέντο και παιχνίδια με το φως ακολουθούν μια λογική προσαρμοσμένη στη φυσική τοποθεσία.

Το απέριττο σπίτι στη Σρι Λάνκα επιβεβαιώνει την αρχιτεκτονική του Tadao Ando: Μινιμαλιστική προσέγγιση, τσιμέντο και παιχνίδια με το φως ακολουθούν μια λογική προσαρμοσμένη στη φυσική τοποθεσία.

Η θαυμαστή ιστορία της κατοικίας των Pringiers στη Σρι Λάνκα ξεκινάει από το γεγονός ότι ο υπεύθυνος για τον σχεδιασμό της, ο Tadao Ando, δεν την επισκέφθηκε ποτέ προτού ολοκληρωθεί. Τον Ιάπωνα αρχιτέκτονα επέλεξε η εικαστικός Saskia Pintelon, σύζυγος του βιομηχάνου Pierre Pringiers, εντυπωσιασμένη από τον ιδιαίτερο φωτισμό και τους λιτούς τσιμεντένιους όγκους της Church of Light, έργο στο οποίο ο Ando οφείλει τη διεθνή φήμη του.

Σε ένα αστικό σκηνικό ο εσωστρεφής Ando θα οριοθετούσε το χώρο με τοίχο, για να δηλώσει τη διάκριση ανάμεσα στο εσωτερικό και εξωτερικό «βασίλειο». Αντίθετα, στο πανοραμικό κι ερημικό τοπίο της Mirissa οραματίστηκε μια κατοικία ανοιχτή στον ουρανό, το νερό και τη φύση. Ως συνέπεια, υπάρχουν ατελείωτες είσοδοι κι έξοδοι στο σπίτι, το οποίο εξελίσσεται σε δύο παράλληλες πτέρυγες, συν το ατελιέ της Saskia που εκτείνεται διαγώνια, με θέα τον κολπίσκο. Διαχωρισμένο από το υπόλοιπο σπίτι αποτελεί τον πιο επιβλητικό χώρο που ενσωματώνει τα χαρακτηριστικά παιγνίδια του Ando με το φως και τα διαφορετικά επίπεδα. Το πλαίσιο του παραθύρου με το σταυρό και ο εσωτερικός εξώστης μιμούνται δημιουργικά την Church of Light.

Η μία πτέρυγα του σπιτιού στεγάζει τα υπνοδωμάτια και η άλλη το σαλόνι και την τραπεζαρία. Το γραφείο του Pierre βρίσκεται στο κεντρικότερο και ταυτόχρονα πιο λιτό σημείο του σπιτιού, στο ισόγειο, που ενώνει τις δύο πτέρυγες. Η κουζίνα και οι βοηθητικοί χώροι τοποθετήθηκαν στην άρθρωση ανάμεσα στο ατελιέ της Saskia και την πτέρυγα του καθιστικού. Ακριβώς από πάνω τους κατασκευάστηκε η τεράστια πισίνα, με θέα 360 μοιρών. Λόγω της θέσης της βλέπει μεν το καθιστικό, αλλά ως φυσική της συνέχεια έχει ένα ευάερο πλάτωμα με τετραγωνισμένες κολόνες. Σαν ανοιχτό χαγιάτι, το πλάτωμα αποτελεί τη νύξη του Ando στο κίνημα του Τοπικού Μοντερνισμού (Regional Modernism).

Σε όλο το σπίτι ο Ando επιστρατεύει την οικεία πλέον γλώσσα του καθαρού εκτεθειμένου τσιμέντου για να τονίσει την πρωτοποριακή φόρμα που ευνοεί τους αναξιοποίητους χώρους. Η λιτή επίπλωση -σε ουδέτερους ψυχρούς τόνους- συνηγορεί.

Για την κατασκευή εμπιστεύθηκε τους δύο συνεργάτες του, Kiyoshi Aoki και Yukio Tanaka, καθώς και τους ντόπιους Philip Weeratatne και Ravindu Karunanayake.

MissBloom Goes

shopping

Οι Fashion Editors του MissBloom επιλέγουν τα αγαπημένα τους e-shops με ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ για κάθε περίσταση και κάθε στυλ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΑ

MUST READ